rebeka_ff.jpg

kép: Járdány Bence

Szabó Rebeka vagyok, a Párbeszéd Magyarországért (PM) alapító tagja, országgyűlési képviselő, agrárpolitikus, biológus

Friss topikok

A hozzászólás jogát megtagadó fideszes szavazógépek és a lex PM

2013.05.23. 21:53 Szabó Rebeka

Tegnap megtörtént az is, amire a mezőgazdasági bizottságból való kiebrudalásom óta nem volt példa: nem kaptam szót a bizottság ülésén.

Ha egy képviselő valamilyen okból függetlenné válik, azonnal kikerül a bizottságából, ám többnyire vissza is helyezik ugyanoda. Egykori frakciónk felbomlása után én voltam az egyetlen, akit nem a saját bizottságába helyezett vissza a Fidesz. Akkor elmondtam, hogy ezt a munkám egyfajta elismeréseként értékelem – hatékonyan rántottam le a leplet a Fidesz-közeli földbotrányokról. Az még inkább alátámasztja ezt a vélekedésemet, hogy Balogh Józsefet, a feleségét feltehetően súlyosan bántalmazó, és ezért a függetlenek közé kiült képviselőt azonnal visszahelyezték az agrárbizottság tagjai közé, sőt, egy huszárvágással még azt is megoldották, hogy a „megüresedett” helyére egy másik Fideszes képviselő is beülhessen: megnövelték eggyel a bizottság létszámát.

A mezőgazdasági bizottsági tagságom megszűnésekor azt is kijelentettem, hogy a munkámat folytatni fogom, továbbra is bejárok majd a bizottság üléseire, hiszen a gazdák továbbra is számítanak rám. Így tettem tegnap is, hiszen a bizottság napirendjére kerültek végre annak a földtörvénynek a módosító indítványai, amelynek tárgyalását még tavaly novemberben kezdte meg az országgyűlés - amikor még a mezőgazdasági bizottság tagja voltam-, és amely azóta átdolgozás alatt a kormánynál feküdt. Az új tervezetet néhány napja kaptuk meg, jelentősen átalakítva. Erről szerettem volna véleményt mondani, illetve kérni, hogy az általam ősszel benyújtott módosítók közül néhányat tárgyaljon meg a bizottság.

Az új házszabály szerint a bizottság elnökének szavazásra kell feltenni, ha egy olyan képviselő akar megszólalni egy bizottság ülésén, amelynek nem tagja. Volt már ilyen eset, akkor kaptam szót. Most, amikor az egyik legfontosabb, a vidék sorsát évtizedekre meghatározó törvényről és a saját módosítóimról volt szó, a kormánypárti képviselők többsége nemmel szavazott. Azt külön érdekes volt megfigyelni, ahogyan (ha jól láttam) a Balogh József megüresedett (vagyis mégsem, lásd fent) helyére frissen bekerült fideszes Örvendi László kezével „nem”-et int a nekem a szólást éppen megszavazó egyik KDNP-s képviselőnek. Ezért már megérte, hogy a bizottság tagjává vált - mondjuk a ciklus alatti eddigi felszólalásainak száma (három) alapján nem csodálkoznék, ha a törvényalkotáshoz való hozzájárulása ebben is ki is merülne.

Ami az új földtörvény tervezetet illeti, hiába írták át jelentős részben a szöveget, az előző javaslat hibáin nem sikerült érzékelhetően javítani, sőt. Továbbra sem látszanak a garanciák a jelenlegi, erősen koncentrált birtokszerkezet átalakítására, vagy arra, hogy a helyi közösségek érdemben beleszólhassanak saját településük földügyeibe (az ellenpéldát sajnos már jól ismerjük). Az meg a hab a tortán, hogy a beleszólás- és véleménynyilvánítás korlátozását a jelek szerint a helyi gazdálkodók után az ellenzéki képviselőkön folytatják a kormánypártok.

Hiába, a Párbeszéd Magyarországért „személyében” a tényfeltáró, a hazugságaikkal a kormánypártokat nyilvánosan szembesítő ellenzék született meg. Tudják ezt a kormányoldalon is, hiszen tegnap nem adtak nekem szót, ma pedig a mentelmi bizottság elnöke nyújtott be egy olyan törvényjavaslatot, ami alapján azt a képviselőt, aki szerintük sérti a parlament tekintélyét, mostantól nem bírsággal sújtják, hanem rögtön a tiszteletdíjukat csökkentik. Ez a válasz a legutóbbi akciónkra. Az is a javaslat része, hogy mentelmi ügy tárgyalásakor korlátozza az érintett képviselőt a felszólalását. S hogy mindez miért kell? A válasz itt, meg a PM tevékenységében. Mindez persze csak megerősít minket abban, hogy jó úton vagyunk. Nincs kompromisszum!

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook oldalunkhoz és kövesd későbbi bejegyzéseinket is:
· 1 trackback

Címkék: mezőgazdasági bizottság földtörvény lex PM


Itt lehet kommentálni:

A bejegyzés trackback címe:

https://szaborebeka.blog.hu/api/trackback/id/tr315315227

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A hozzászólás jogát megtagadó fideszes szavazógépek és a lex PM 2013.05.24. 07:39:02

Megtörtént az is, amire a mezőgazdasági bizottságból való kiebrudalásom óta nem volt példa: nem kaptam szót a bizottság ülésén.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása