rebeka_ff.jpg

kép: Járdány Bence

Szabó Rebeka vagyok, a Párbeszéd Magyarországért (PM) alapító tagja, országgyűlési képviselő, agrárpolitikus, biológus

Friss topikok

Péceli Hírek és a kiegyensúlyozottság, azaz Szűcs Lajos és senki más

2014.02.25. 18:38 Szabó Rebeka

peceli hirek cimlap.jpg

Amellett, hogy hónapok óta járom a vecsési választókörzetet, tájékozódom a helyi problémák felől, ismertetem a rájuk adott válaszaimat és megoldásaimat, fórumokat tartok, aktivistákkal és más helyi lakosokkal találkozom, sajtótájékoztatókat tartok a települések lakóit érintő kérdésekben - tehát teszem mindazt, amit szerintem egy képviselőnek kell -, természetesen a helyi sajtóban, közösségi oldalakon megjelenő híreket is követem. Eléggé szembeötlő, hogyan szaporodtak el az utóbbi időben Szűcs Lajost, a fideszes jelöltet ábrázoló hírek és képek: mintha hirtelen mindenütt jelen lenne, átad, gratulál, felavat és szalagot vág át – nemritkán olyan eseményeken vagy olyan beruházások eredményei mellett is, amelyeknek létrejöttéhez vajmi kevés köze volt. Persze, tudjuk, így működik a Fidesz kormány kampánygépezete, hosszasan sorolhatnánk, milyen egyéb médiahátránnyal kell most megküzdenie a kormányváltó összefogás képviselőinek.

De amit Pécel város önkormányzatának lapja, a Péceli Hírek művel Szűcs Lajos népszerűsítése érdekében, az talán még az átlagon is túltesz. Szűcs Lajos itt önálló rovattal rendelkezik, és a januári számban több fotón is látható – hol a polgármesterrel, hol gyerekekkel, mosolyog, karácsonyi ajándékot ad… A februári számban pedig egyenesen a címlapra varázsolódott. Természetesen gondolhatjuk, hogy neki, mint a megyei közgyűlés elnökének „jár” a felület, csak hát írásait egy ideje mint Pécel országgyűlési képviselőjelöltje is aláírja. Ezért néhány hete írtam is egy levelet a lap főszerkesztőjének és a felelős kiadó polgármesternek is,  érdeklődve, hogy az én írásaimat vajon mikor hozzák le hasonló terjedelemben, a kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében.

Íme a levél: 

Tisztelt Főszerkesztő Úr, tisztelt Polgármester Úr!

Érdeklődéssel lapozgattam a Péceli Hírek legutóbbi számait, látszik, hogy az önkormányzat, illetve a szerkesztőség is nagy gondot fordít a péceli lakosság korrekt tájékoztatására. Éppen ezért furcsállottam, hogy míg Dr. Szűcs Lajos, országgyűlési képviselő, Pécel országgyűlési képviselőjelöltje számos helyen megjelenik pl. a januári számban is, addig más képviselőjelöltekkel egyáltalán nem lehet találkozni.

Tisztában vagyok vele, hogy Dr. Szűcs Lajos a Pest Megyei Közgyűlés elnöke is, és ezen a címen is megjelenhet az önkormányzat lapjában, ugyanakkor a januári számban már képviselőjelöltként is szerepel, amely egyértelműen jelzi a megjelenés kampánycélját. Így most a péceli lakosság kiegyensúlyozott tájékoztatásának jegyében érdeklődnék, hogy én, aki szintén a Pest megye 7-es oevk, és így Pécel  lakosságának is képviselőjelöltje vagyok, mikor tudok hasonló terjedelemben megjelenni, publikálni az önök lapjában? Kérem, szíveskedjen mielőbb informálni a leadási határidőről, a terjedelemről és az egyéb tudnivalókról.

Segítségét előre is nagyon köszönöm.”

A fenti (szerintem barátságos) levelemre egyelőre semmilyen választ nem kaptam. Én azért bízom abban, hogy válaszolnak, hiszen jó ideje dolgozom a választókörzetben, és ennek megfelelően a helyiek, a polgárok és adófizetők az ő pénzükből fenntartott önkormányzati laptól joggal várhatják el a korrekt tájékoztatást az én tevékenységemről is. A lap főszerkesztőjét egy hete felhívtam telefonon, akkor azt mondta, majd a polgármester úr fog válaszolni. Aki talán megfeledkezett a helyi lakosság korrekt tájékoztatásának feladatáról bokros teendői közepette, mindenesetre az amúgy is esedékes jelölti bemutatkozó személyes találkozónkon én azért erre rá fogok kérdezni.

 A Péceli Hírekben egyébként nem csak az az érdekes, hogy tele van Szűcs Lajossal, hanem az is, amit a fideszes képviselő úr januári köszöntőjében írt, a 2010-et megelőző nehéz időszakra emlékezve. Idézem: „Nálam jobban senki nem ismeri azt az érzést, amikor a mindennapokban azt a kérdést tehetik fel megyei intézményekkel kapcsolatban, hogy fizetést adjunk vagy a fűtési költségeket fizessük ki.”

Hát valóban, ha valaki, akkor ő ismeri az érzést, bár fizetés helyett utazáson kellett gondolkodnia: hiszen éppen Szűcs Lajos vezetése alatt esett meg, hogy miközben csődközel miatt több Pest megyei iskolában nem volt fűtés, Fideszes megyei elnökök az Azori-szigeteken vettek részt egy konferencián. Köztük Szűcs Lajos is, mint a Pest megyei közgyűlés elnöke. És úgy utaztak el (kísérővel) az Atlanti-óceánon fekvő Azori-szigetekre, hogy a költségeket (szállás, ellátás, utazás) a nehéz anyagi helyzetben lévő megyei önkormányzatok állták. Hoppá.

Ez vajon megjelenik kampányban a Péceli Hírekben?

(A botrány hatására a résztvevők az utazás díját visszafizették.)

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook oldalunkhoz és kövesd későbbi bejegyzéseinket is:

Címkék: kiegyensúlyozott tájékoztatás Szűcs Lajos önkormányzati lap


Itt lehet kommentálni:

A bejegyzés trackback címe:

https://szaborebeka.blog.hu/api/trackback/id/tr615832695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása